Alle kennis voor het uitgeven

Als uitgever hoef je niet alles zelf te doen

Socialmediacampagnes

Waarom zou je überhaupt een socialmediabeleid willen? En weet je wat social media precies voor jou betekenen? En hoe ga je met je volgers om? Stel je ze vragen of ben je alleen aan het zenden? Welke tools gebruik je? Ons team helpt iedere uitgever graag in de socialmediaaanpak. Voor vragen over de marketingactiviteiten rondom jouw bestaande en toekomstige uitgaven, kun je contact met ons opnemen via marketing@vrijeuitgevers.nl.

Publiciteitsplan

Welke doelgroep wil je bereiken met je uitgave? Welke media kun je daarvoor het beste benaderen? Een publiciteitsplan maakt deel uit van je marketingcampagne. Heb je daar geen ervaring mee? Vraag dan begeleiding. Stuur een mail naar marketing@vrijeuitgevers.nl.

Persberichten 

De Vrije Uitgevers kan je helpen online en offline media te bereiken die bij het onderwerp van jouw uitgave passen. Samen stellen we een persbericht op dat onder de aandacht komt van toonaangevende dagbladen, magazines, lokale media, twitteraars en andere influencers. De Vrije Uitgevers werkt samen met ANP Pers Support, een gerenommeerde nieuwsbron.

Alle persberichten die De Vrije Uitgevers verstuurt, worden voor publicatie zorgvuldig door onze medewerkers gescreend. Zij geven waar nodig advies. Dat vraagt tijd. Een persbericht kan daarom pas op zijn vroegst een week nadat het is aangevraagd, worden verstuurd.

Neem contact met ons op voor het aanvragen van een prijsindicatie via persberichten@vrijeuitgevers.nl.

Facturatie geschiedt op basis van nacalculatie, met een minimum van € 150,- voor een basispakket van 75 adressen, inclusief het opmaken en versturen van het persbericht.

Een nauwkeurig op jouw uitgave afgestemd persbestand kost € 260,-. Deze mediaselectie omvat maximaal 350 adressen. Het opmaken en versturen van het bericht is daarbij inbegrepen. Zo bereik je ook online magazines, bloggers, radio- en tv-programma’s. Elk persbestand wordt samengesteld voor Nederland en Vlaanderen.

Persbericht naar buitenlandse media inclusief tailor-made adressenselectie van 250 adressen in Europa, screening, opmaak en verzending van het persbericht. De uitgever levert de tekst aan. € 370,-

Als je een persbericht via ons systeem wilt versturen, meld het ons dan minimaal een week van tevoren. Wil je het persbericht door ons laten schrijven? Ons  tarief is € 68,- per uur. Voor het schrijven brengen we twee uur in rekening. Ben je van plan meerdere uitgaven per jaar onder de aandacht van de media te brengen, dan kunnen we tegen een gunstiger tarief persberichten voor je schrijven.

Wil je weten waar een persbericht aan moet voldoen? Kijk dan hier.

Prijzen zijn exclusief btw en geldig tot 1 juli 2024.

Mediatraining

Stel je voor, je boek is net uitgekomen en je krijgt een telefoontje van de redactie van een grote talkshow. Of je volgende week wil aanschuiven. Natuurlijk grijp je die kans met beide handen aan. Maar ga dan wel goed voorbereid het gesprek aan door nog snel bij ons een mediatraining te volgen. Niet om te leren hoe je lastige vragen omzeilt maar om zelfverzekerd de studio binnen te stappen en kort en krachtig je verhaal te kunnen doen. Nieuwsgierig? Mail naar marketing@vrijeuitgevers.nl.