Je wil dat je boek verkoopt. De boekhandel is een voor de hand liggende partner in dat proces. Als een boekhandel jouw boek verkoopt, krijgt hij korting op de vaste prijs. Bij algemene boeken (A) is dat 42%. Bij studie- of schoolboeken (S) is dat 24,1%, bij wetenschappelijke boeken (W) rond de 27% (afhankelijk van de verkoopprijs). En bij overige producten (O) is dat bij ons 30%. Op eBooks zit een standaard korting van 30%. Voor sommige platforms gelden andere tarieven.
We hebben met sommige verkopende partijen andere kortingen afgesproken. Voor afnemers in Vlaanderen gelden ook speciale kortingen.
De boekhandelaar moet dan wel weten dat je boek eraan komt. Kondig daarom je nieuwe titel(s) aan via onze digitale nieuwsbrief of onze papieren brochure.
Klik hieronder voor meer informatie:
De Vrije Uitgevers stelt zich ten doel boeken en andere uitgaven op verschillende manieren op de markt te brengen. De gangbare boekpresentatie bij de uitgever en het genereren van publiciteit rond de verschijningsdatum, beschouwen we als een beperkte (marketing)strategie.
Er bestaan namelijk volop andere mogelijkheden om jouw titel onder de publieke aandacht te brengen. Of dat nu tijdens een festival gebeurt, een cultureel evenement, een seminar, platform of discussiebijeenkomst; ook en juist bij gelegenheden waar je dat niet verwacht, kunnen boek en auteur worden gepresenteerd.
De Vrije Uitgevers wil altijd meedenken over marketingstrategieën en is voortdurend op zoek naar nieuwe mogelijkheden om het (potentiële) lezerspubliek te bereiken. Op dit gebied bieden we dan ook graag extra ondersteuning:
Een reizend (online)event rond boeken.
Eerstkomende events:
Met: Reggie Baay, Robin Blom en Johnny Laporte
Met: Alex Boogers, Koen Caris en Zoophis
Meer informatie op Booksontour.nl.
Wij adviseren om altijd € 850,- per titel te reserveren voor marketinguitingen. Met dit bedrag kun je de pers, de boekhandel en de consument over jouw boek informeren en heb je ruimte om een kleine beeldbank samen te stellen en een leuke socialmediacampagne in gang te zetten.
Ook is het belangrijk om een marketingleidraad voor jouw fonds te schrijven. Dat helpt om overzicht te houden over alle marketingactiviteiten en deze goed op te volgen.
Lukt het niet in je eentje? Denk na over marketingondersteuning. En vergeet niet de extra kosten in je begroting op te nemen. Voor meer informatie: marketing@vrijeuitgevers.nl.
Klik hieronder voor meer informatie:
De Vrije Uitgevers kan je helpen online en offline media te bereiken die bij het onderwerp van jouw uitgave passen. Samen stellen we een persbericht op dat onder de aandacht komt van toonaangevende dagbladen, magazines, lokale media, twitteraars en andere influencers. De Vrije Uitgevers werkt samen met ANP Pers Support, een gerenommeerde nieuwsbron.
Een groeiend aantal boeken van DVU-uitgevers haalt wekelijks de landelijke media. Omdat de inhoud vaak bijzonder goed is, maar ook omdat de marketinginspanningen van uitgevers van professioneel niveau zijn. Onze boeken in de media.
Kijk hier voor meer informatie over persbenadering.